Ostatnie tygodnie przyniosły kilka statystyk podsumowujących pierwsze miesiące tego roku w branży voice. Najczęściej podawanym źródłem informacji o rozwiązaniach głosowych podczas wielu konferencji i w sieci jest portal voicebot.ai. Tym razem autorzy zebrali statystyki dotyczące adopcji voice przez grupę Millenialsów i częstotliwości używania popularnych funkcji asystentów.

Jak kupują Millenialsi ?

Z raportu The Millennials Shopping 2019 wynika, że 45% przedstawicieli tego pokolenia używa asystentów głosowych podczas zakupów. Mimo tego, że ponad połowa z nich nie używa ich na codzień, to popularność np. voice search może zmienić ten nawyk.

Pojawiły się także wyniki dotyczące najczęściej używanych funkcji podczas zakupów. Dane te są wskazują, że głos może być użyteczną pomocą w samym procesie dokonywania wyborów. Mam na myśli, wyszukiwanie informacji o produkcie czy uzyskiwanie dostępu do recenzji i opinii. Pojawiły się także opcje śledzenia przesyłki i reorderingu. Z tej ostatniej kategorii reguralnie korzystają użytkownicy Skilla dedykowanego dla Domino’s pizza. Co więcej, 20 % przyjmowanych zamówień pochodzi właśnie z kanału voice.

Którzy asystenci są najczęściej wybierani przez Millenialsów?

Warto zwrócić uwagę na próbę badawczą w raporcie Coupon – Follow. Dane zostały zebrane wśród 1,002 amerykańskich Millennialsów w przedziale wiekowym 22-37. Na pierwszym miejscu pojawił się Google Assistant, a zaraz po nim Siri. Trzecie miejsce Alexy może wynikać z tego, że osoby biorące udział w badaniu mogły nie korzystać ze smart speakerów.

Jak często użytkownicy korzystają z popularnych funkcji?

Statystyki przygotowane przez voicebot.ai odnoszą się do częstotliwości używania najbardziej popularnych funkcji asystentów głosowych. Każda z kategorii pojawiała się często w ubiegłych latach. Dlatego można interpretować to zestawienie jako podsumowanie nawyków użytkowników względem voice.

Szczególnie zwróciłam uwagę na kategorie szukania produktów i dokonywania zakupów online. Pomimo końcowej pozycji w zestawieniu używanie tych funkcji nawet kilka razy w miesiącu świadczy o nieustającym wzroście zaufania do asystentów głosowych.

Voice shopping: warto zajrzeć…