MasterCard wierzy w digitalową przyszłość. Najnowsze zmiany, które zachodzą w obszarze brandingu firmy tylko podkreślają ruchy MasterCard z zabezpieczeniu swojej pozycji lidera.

Brandingowa rewolucja 2019

W styczniu tego roku płatniczy gigant zaprezentował nowe logo, które wywołało spore poruszenie. Zachowane zostały charakterystyczne dwa przenikajace się koła. Zniknął natomiast napis. Decyzja ta była szeroko komentowana w społecznościach designerskich. Jednak jak się okazuje, to nie był koniec zmian.

MasterCard jako jedna z pierwszych firm na świecie, idzie o krok dalej i do swojego Brand Booka dodaje część opartą o dźwięk. Założenie, na którym opierają się twórcy tej strategii zakłada, że dźwięk będzie odgrywał coraz większą rolę w interakcjach marki z jej klientami. Czy to w środowisku fizycznym czy digitalowym. I nie bez powodu – MasterCard patrzy również na kierunek, w którym rozwijają się produkty oparte o głos i rynek smartspeakerów oraz głosowych asystantów dostępnych z poziomu smartphonów.

Raja Rajamannar, Szef Marektingu w MasterCard, podkreśla decyzję słowami:

Dźwięk dodaje kolejny, mocny wymiar do DNA marki i staje się nieodzownym elementem tego jak klienci rozpoznają MasterCard teraz, i jak będą to robić w przyszłości”.

Sonic Branding to więcej niż reklamowy dżingiel

Do tworzenia identyfikacji głosowej MasterCard zaprosiło muzyków i agencje z całego świata, a wśród osób, które komponowały materiały był m.in. Mike Shinoda znany z Linkin Park.

W rezultacie powstała identyfikacja dźwiekowa, która tworzy globalny brand voice, w skład którego wchodzą tony, melodie i dźwięki, które stopniowo bedą wprowadzane zarówno do fizycznych (np. terminale płatnicze) jak i digitalowych produktów tworząc ujednolicony ekosystem.

Posłuchajcie sami co czeka klientów marki:

Audio Press Release MasterCard

Budowanie strategii przyszłości

Jak podkreśla MasterCard, Sonic Branding to również krok w przyszłość firmy. W przytoczonym w Press Releasie artykule, firma powołuje się na predykcję obszaru voice commerce sięgającą 40 miliardów do 2022 roku. To dane, które nie pozostają bez znaczenia dla giganta płatności.

Matt Lieber, założyciel Gimlet Media, platformy dla twórców podcastów przejętej w zeszłym tygodniu przez Spotify, podkreśla jeszcze inny wymiar dźwiękowego brandingu:

Dźwięk pozwala ludziom odczuwać rzeczy – i w tym leży jego siła dla marek. Wraz ze wzrostem popularności podcastów, serwisów audiostreamingowych oraz smartspeakerów, posiadanie strategii voiceowej nie jest już tylko dodatkiem dla marek, ale powoli staje się koniecznością. Identyfikacja dźwiękowa jest równie ważna jak identyfikacja wizualna.

MasterCard wchodzi w voice

Jak zapowiada MasterCard, Sonic Branding to tylko początek ich voiceowej rewolucji. Kolejne miesiące mają przynieść nowe produkty z portfolio marki dostępne poprzez smartspeakery i urządzenia wspierające zarówno Google Assistant jak i Amazon Alexa. Pierwszym z gamy produktów będzie głosowa aplikacja dla serwisu priceless.com, której premiera na nastąpić w najblizszych miesiącach.

Co dalej?

Patrząc na liderów światowych rynków nie sposób ominąć trendu odkrywania głosowych strategii rozwoju biznesu oraz pracy nad identyfikacją dźwiękową marek. Możemy tylko przypuszczać, że kolejne miesiące przyniosą następne newsy o głosowych strategiach wielkich marek.

Kto będzie liderem? A kto będzie musieć nadrabiać straty?